.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احیای میانکاله درانتظار رویکردهای مدیریتی دانش پایه ؛
با رقابت های بی حاصل سیاسی و یکجانبه گرایی بی منطق متولیان استان گره ای از مشکلات مازندران باز نخواهد شد
شمال نیوز : مادامیکه میانکاله و مسایل مهمی مانند تغییر و تبدیل عرصه های بکر کشاورزی و دیگر موارد لاینحل استانی درمازندران جای خود رابه رقابت های بی حاصل سیاسی و یکجانبه گرایی بی منطق در نگاه متولیان توسعه کالبدی در عرصه حکمرانی این دیار بدهد، نه تنها هیچ گره ای از انبوه مشکلات و تنگناهای آن باز نخواهد شد ....
با رقابت های بی حاصل سیاسی و یکجانبه گرایی بی منطق متولیان استان گره ای از مشکلات مازندران باز نخواهد شد

شمال نیوز / عقیل امامی * : احیای خلیج گرگان با تلاش دولت انقلابی سیزدهم در جریان سفر دوم آیت الله رئیسی به گلستان نگاههای نگران مردم مازندران رابسوی میانکاله درحال مرگ معطوف کرده است.

 

اقدام جهادی دولت سیزدهم در احیای ۵هزار هکتار از خلیج گرگان که در گذشته در معرض نابودی و خشکی محض قرار داشت، نشانه رویکرد حل المسائلی ارکان مختلف دولت و بویژه تیم اجرایی استان گلستان است و ارمغان مناسبی در دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به مردم خونگرم آن دیار بود در حالی که در نزدیکی آن شبه جزیره میانکاله باوسعت۶۸هزار هکتار بعنوان بزرگترین ذخیرگاه طبیعی زیست کره زمین شرایط بحرانی را میگذراند و در انتظار یاری مسئولان ملی و استانی است.

 

واقعیت این است احیای خلیج گرگان و شبه جزیره آشوراده در منتهی الیه غربی آن محصول رویکرد علمی و همه جانبه نگری مسئولان استان گلستان است که بواسطه آن لبخند رضایت را بر چهره اهالی خونگرم گلستان در جریان دور دوم سفر استانی هیأت دولت سیزدهم نشانده است .

 

اکنون مردم دیار علویان که از زیست بوم و اکوسیستم طبیعی همسانی با گلستانی ها برخوردارند، منتظر کاربست رویکرد جهادی تیم مدیریتی دولت سیزدهم در مازندران برای نجات میانکاله در منتهی الیه شرقی این استان هستند و اکنون این سئوال اساسی اذهان آن ها را به خود مشغول کرده که چرا این رویه اجرایی کارآمدبرای نجات میانکاله در این استان بکارگیری نمی شود؟!

 

پرواضح است امر مهمی مانند احیای خلیج گرگان در دوسال و نیم گذشته به دستور کار محوری و عملیاتی مدیران جهادی استان گلستان تبدیل شد ،امری که بخاطر جزم اندیشی و یکجانبه گرایی مدیران اجرایی در مازندران نه تنها در اولویت نیست بلکه حتی دررئوس نظام مسایل وبرنامه های راهبردی و کریدور نگاههای مدیریتی این استان قرار ندارد و ازاین رومردم فهیم و کارشناسان خبره و دلسوزان عرصه محیط زیست استان را در مورد سرنوشت نامعلوم شبه جزیره میانکاله نگران و بی تاب کرده است.

 

از سوی دیگر باید پذیرفت مادامیکه میانکاله و مسایل مهمی مانند تغییر و تبدیل عرصه های بکر کشاورزی و دیگر موارد لاینحل استانی درمازندران جای خود رابه رقابت های بی حاصل سیاسی و یکجانبه گرایی بی منطق در نگاه متولیان توسعه کالبدی در عرصه حکمرانی این دیار بدهد، نه تنها هیچ گره ای از انبوه مشکلات و تنگناهای آن باز نخواهد شد و رجحان آن بر منافع قبیله ای و تبارگرایی ها در حد شعار باقی می ماند، بلکه انباشت چالش های متنوع و متکثر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موجب عدم دست یابی نگین شمال کشور به مولفه های رشدیافتگی و اعتلای همه جانبه خواهد شد.

 

بهر روی امید است در آستانه دور دوم سفر استانی رئیس جمهور صادق و مردمی دولت سیزدهم به مازندران ،مسئولان دست اندرکار عرصه پیشرفت و تحولخواهی در این استان با هم افزایی توانها و دوری از رویکردهای سلیقه ای و غیر علمی، روند تعاملات مدیریتی استان را از طریق مردمی سازی فرآیندهای اجرایی و کاربست رویه های مبتنی بر خردورزی و هم اندیشی با اصحاب علم و امتزاج آن با متدلوژی دانش پایه در مسیر عقلانیت قرار دهند وبا گشودن قفل احیای شبه جزیره منحصر بفرد و تالاب بین المللی میانکاله لبخند رضایت را بر چهره علویان این سامان بنشانند.

 

* تحلیلگر مسائل سیاسی ، اجتماعی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مجتبی 3 دي 1402
وقتی میانکاله کانون تولید ریزگرد شد شاید آقایون یه تکونی به خودشون بدن به فکر نجاتش بیوفتن که من بعید می‌دونم
نا شناس 4 دي 1402
آقا شما دلت خوشه . اصلا هیچ برنامه ی در استان وجود نداره. یسری مدیران از بیرون یسری هم از دولت قبل دارن عمر دولت ۱۳ در مازندران را تلف می کنند. پوست موزی زیر پای دولت
نا شناس 4 دي 1402
انشاله بعد رفتن استاندار ناکارامد از استان شرایط بهتر میشود
دعا کنید این دو ماه بگذره که شر ایشان از سر استان کم بشه
... حیا کن استاندار ... رو در رفتنش همراهی کن
انشاله در سفر رییس جمهور محترم کاری میکنیم کارستان ..قضیه ی کرمانشاه در انتظار استاندار و تیم وارداتیشون میباشد..به بضل الهی پیروزی نیروهای انقلابی بر جریان اصلاح طلب استان نزدیک است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.